29 juni

Det har varit väldigt mycket fixande inför denna dag här hemma i Jersey, och nu äntligen är dagen här! Idag ska mina värdföräldrar gifta sig! :) Jag har blivit tilldelad att vara en av min värdmammas Bridesmaids, så jag är väldigt exalterad och det ska bli såå kul! Så om 1 timme ska vi åka iväg bort mot museumet där dom ska ha bröllopet på, sedan ska vi åka till en salong och få håret fixat innan det är dags för ombyte och allting drar igång. Ikväll ska jag sova på hotell med mina värdbarn, och imorgon ska vi ha en stor BBQ här hos oss. Helgen är fullspäckad och det kommer bli en toppen helg verkligen med fint väder. Jag lägger ut massor utav bilder efter helgen så ska ni få se hur fint det var :)
Ha en bra helg! ♥

25 juni

Idag är det exakt 11 månader sedan jag flyttade till USA. Jag kan inte förstå hur fort det har gått, en månad till sedan har ett helt år sprungit förbi! Just nu är jag så himla glad över att jag fortfarande inte behöver känna panik över att hinna med allt jag vill här borta, då jag faktiskt har 7 månader kvar som au pair. När jag säger det högt så låter det som en evighet, men jag vet att mitt sista halvår som au pair i usa kommer gå fortare än alla andra.
Det jag dock börjar känna panik över och blir ledsen på varje gång jag tänker på det, är att så många av alla underbara människor jag träffat och kommit så nära här i USA snart flyttar hem till alla olika länder dom kommer ifrån. På onsdag flyttar första då min Amerikanska vän Rachelle flyttar tillbaka till Ohio. Jätte tråkigt är det verkligen att alla kommer lämna, en efter en. Så nu ska jag verkligen försöka ta vara på tiden jag har med dom som står mig närmast här borta och som åker om bara några veckor.
Förresten så ses vi om mindre än 5 veckor Sverige :) Åh vad jag längtar!!

24 juni

I fredags var det ju midsommar och självklart firades det även här borta i USA! På fredag kvällen efter att jag slutat så kom Emma till mig, vi åt sushi, drack vin och fixade oss iordning. Sedan tog vi tåget till Hoboken där vi åkte hem till några andra tjejer för fortsatt drickande och spel. Sedan åkte vi in till Manhattan och gick på en klubb som hade en midsommar fest. Det dansades natten lång och det var riktigt roligt att höra låtar på svenska som alla sjöng till! En riktigt rolig midsommar blev det :)

Idag blev jag bjuden på frukost av Emma, vi bakade scones och satt ute i solen och åt. Senare tog jag en promenad in till Ridgewood town och träffade Rachel, en tjej från Australien som kom hit för några veckor sedan.
På kvällen åkte jag hem till Moa där det ordnades överrasknings middag för henne då hon snart åker hem till Sverige, så hennes värdfamilj bjöd på pizza och svenskt smörgåsbord!

20 juni

Idag har det varit 38 grader varmt här. Jag tror aldrig jag varit med om en sådan äcklig värme som det varit idag, och det ska tydligen fortsätta några dagar framöver. Jag älskar solen och värmen, men när det inte en fläktar det minsta lilla och det knappt går att andas ute, då är det bara för mycket.. Tack gode gud för AC iallafall!
Imorgon har mina värdbarn halvdag på skolan sedan får dom sommarlov, vilket betyder mycket jobb för mig. Men det ska bli roligt med lite förändring i vardagen med arbetsuppgifter och så, sedan att ligga vid en pool halva dagarna efter barnens camp är inget jag klagar över :)

Idag träffade jag George på starbucks, sedan shoppade jag lite (allt för att ha en anledning att vara inne där det finns AC..), ett par skor, ett linne och ett par shorts fick följa med hem! Sedan jobbade jag, bjöd min värddotter på glass och unnade mig en iskaffe, sedan tränade jag tillsammans med Emma på kvällen.
Nu ska jag sätta igång ett avsnitt Gossip Girl innan sömnen kommer ifatt mig. Godnatt ♥

18 juni

I lördags var jag och Emma inne i New York och strosade runt på gatorna. Vi gick längst vattnet och fick se en annan del av världens bästa stad.
FN huset
Queensboro bridge

Tell the world that I'm coming home!

Idag bokade jag en flygbiljett hem! Den 29 juli klockan 07.30 landar jag på Arlanda, efter mer än 1 år i USA! Jag åker upp till Östersund på en gång och stannar i 2 hela veckor, åååhh vad jag längtar!! Det känns så overkigt att jag ska åka hem till Östersund på min semester i sommar innan jag sedan påbörjar mina sista 6 extra månader som au pair. Det kommer bli 2 härliga veckor tillsammans med min familj och mina vänner och jag är redan nu alldeles pirrig över att få åka hem! ♥

Niagara Falls

I helgen var jag ju om sagt i Canada och såg Niagara Fallen! Jag hade verkligen en kanon helg. Vi kom fram i fredags eftermiddag efter 8 timmar på bussen, fick hotellnycklarna och letade upp vårat rum. Jag bodde med Tove, Frida och en tysk tjej som heter Eileen. På kvällen gick vi och tittade på Niagara Fallen som var upplysta, riktigt häftigt. Vi förfestade med ett par andra tjejer på hotellet och sedan mötte vi upp andra Au Pairer och drog oss vidare till en nattklubb. Dom hade Karaoke bar så vi alla sjöng och dansade, sjöng Britney Spears på scenen och drack tequila. När klubben stängde drog vi oss tillbaka till hotellet, slocknade på en gång i våra sängar och var uppe vid 8 dagen efter. Vi åkte en båttur som heter Maid of the mist som åker precis nedanför fallen. Väldigt roligt var det! Resten av dagen gick vi längst fallen och tog massa kort. Tog en power nap på 2 timmar på hotell rummet innan det var dags för middag och utgång igen.
På lördagskvällen gick vi ut till en annan klubb där vi dansade natten lång innan koppen sa ifrån helt och vi drog oss hem för att sova så vi var någorlunda pigga dagen efter. På söndagen åkte vi hem vid 10 och det var en ganska så jobbig resa. Bussresan som redan var väldigt lång blev ännu längre då det var massa trafik och vi skulle släppa av massa folk på olika ställen. Vid 8 på kvällen, då vi redan var försenade 2 timmar, så stannar bussen av vid motorvägen. Busschaffören kliver ur och säger att vi har fått punktering på ett utav däcken. Han kunde alltså inte köra en milimeter till, och detta var när vi hade 1 timme kvar till Manhattan. Vi får vänta i över 1 timme på att en gubbe ska komma och fixa däcket, och efter många om och men så är det klart och vi kan åka vidare. Vi skulle ha varit tillbaka i Ridgewood halv 9 på kvällen men var inte framme fören efter närmare 11.30, och därefter körde jag hem 3 andra tjejer så jag kom i säng efter halv 1 på natten, efter att ha suttit på en buss i över 13 timmar. Igår var det riktigt tungt att kliva ur sängen men så fort jag gått med barnen till skolan gick jag och la mig och sov ett par timmar till. Idag vaknade jag även med halsont som jag dragit på mig efter helgens alla bravader.
Det var min härliga och otroligt roliga helg i Canada! Här kommer lite bilder, så enjoy :)
Frida, jag, Julia, Ricarda och Eileen
Jag vid fallen på kvällen
Karaoke baren!
Niagara Fallen
Båten som ni ser i vattnet var den vi åkte med i lördags, Maid of the mist. Sådär nära fallen kommer man och det är tur att man får en poncho att ha på sig för man blev dygnsur verkligen!
Tove och jag
Frida, jag och Ricarda
Ontario som staden i Canada heter, påminner om ett tivoli med en massa roliga hus överallt

Off to Canada

Godmorgon! Klockan är strax 7 här på morgonen, och det känns väldigt konstigt att sitta och äta frukost nu och veta att min lillebror redan tagit studenten.. GRATTIS igen världens bästa!
Jag var uppe med tuppen idag, duschade och packade ner det sista i väskan för att om 1 timme bär det av till Canada! Det är kursen jag läste för att få mina sista credits, och i helgen bär det äntligen av. Ska bli så skönt att få åka iväg lite, besöka ett annat land och se Niagara Fallen :) Ha en underbar helg och jag hoppas att ni alla studenter firar ordentligt ikväll och njuter riktigt, imorgon väntar det riktigt livet hehe.

8 juni

Grattis världens bästa lillebror till din student!! Jag är så ledsen att jag inte kan vara hemma och fira den med dig, men jag hoppas att du har världens bästa dag och att du firar riktigt ordentligt! :) Jag är så stolt över dig, love you ♥

Ja, jag vet att denna bild varit uppe på bloggen många gånger men jag älskar den verkligen. Har så fina minnen med min lillebror, och detta är ett utav dom när vi åkte till USA själva första gången.

1 juni

Idag är det exakt 1 år sedan jag tog studenten. Jag kan inte förstå att det faktiskt har gått ett helt år sedan jag stod där på trappan med världens bästa och härligaste gäng, åkte flak och var lyckligast i världen. Jag saknar tiden från studenten varje dag och önskar att jag kunde få göra om det igen och igen!