Niagara Falls

I helgen var jag ju om sagt i Canada och såg Niagara Fallen! Jag hade verkligen en kanon helg. Vi kom fram i fredags eftermiddag efter 8 timmar på bussen, fick hotellnycklarna och letade upp vårat rum. Jag bodde med Tove, Frida och en tysk tjej som heter Eileen. På kvällen gick vi och tittade på Niagara Fallen som var upplysta, riktigt häftigt. Vi förfestade med ett par andra tjejer på hotellet och sedan mötte vi upp andra Au Pairer och drog oss vidare till en nattklubb. Dom hade Karaoke bar så vi alla sjöng och dansade, sjöng Britney Spears på scenen och drack tequila. När klubben stängde drog vi oss tillbaka till hotellet, slocknade på en gång i våra sängar och var uppe vid 8 dagen efter. Vi åkte en båttur som heter Maid of the mist som åker precis nedanför fallen. Väldigt roligt var det! Resten av dagen gick vi längst fallen och tog massa kort. Tog en power nap på 2 timmar på hotell rummet innan det var dags för middag och utgång igen.
På lördagskvällen gick vi ut till en annan klubb där vi dansade natten lång innan koppen sa ifrån helt och vi drog oss hem för att sova så vi var någorlunda pigga dagen efter. På söndagen åkte vi hem vid 10 och det var en ganska så jobbig resa. Bussresan som redan var väldigt lång blev ännu längre då det var massa trafik och vi skulle släppa av massa folk på olika ställen. Vid 8 på kvällen, då vi redan var försenade 2 timmar, så stannar bussen av vid motorvägen. Busschaffören kliver ur och säger att vi har fått punktering på ett utav däcken. Han kunde alltså inte köra en milimeter till, och detta var när vi hade 1 timme kvar till Manhattan. Vi får vänta i över 1 timme på att en gubbe ska komma och fixa däcket, och efter många om och men så är det klart och vi kan åka vidare. Vi skulle ha varit tillbaka i Ridgewood halv 9 på kvällen men var inte framme fören efter närmare 11.30, och därefter körde jag hem 3 andra tjejer så jag kom i säng efter halv 1 på natten, efter att ha suttit på en buss i över 13 timmar. Igår var det riktigt tungt att kliva ur sängen men så fort jag gått med barnen till skolan gick jag och la mig och sov ett par timmar till. Idag vaknade jag även med halsont som jag dragit på mig efter helgens alla bravader.
Det var min härliga och otroligt roliga helg i Canada! Här kommer lite bilder, så enjoy :)
Frida, jag, Julia, Ricarda och Eileen
Jag vid fallen på kvällen
Karaoke baren!
Niagara Fallen
Båten som ni ser i vattnet var den vi åkte med i lördags, Maid of the mist. Sådär nära fallen kommer man och det är tur att man får en poncho att ha på sig för man blev dygnsur verkligen!
Tove och jag
Frida, jag och Ricarda
Ontario som staden i Canada heter, påminner om ett tivoli med en massa roliga hus överallt

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback