Beautiful fall


Jag har aldrig uppskattat hösten så mycket som jag gör just nu! Den är ju alldeles för underbar, och Oktober har blivit min nya favorit månad. Alla träden har så fina färger, vädret är för tillfället helt underbart. Strålande sol och klarblå himmel och sådär lagom kallt att en stickad tröja eller skinnjackan räcker. Mina solglasögon används fortfarande flitigt och så länge vädret håller i sig såhär, kan man inte vara på annat än toppen humör! :)
Dock verkar det som att min nuvarande kärlek till hösten och oktober bara kommer hålla i sig om jag är i USA, då det tydligen snöat hemma i Östersund redan haha.. 
 
Halva veckan har snart gått, tiden flyger verkligen förbi nu! Skönt tycker jag, för då är jag ju snart hemma hos mamma och pappa :)
Under dagarna denna vecka har jag inte gjort så mycket, tränat och kollat en massa på breaking bad. Just nu springer jag emellan tvättstugan och mitt rum. Tvättkorgen höll på att svämma över och garderoben skrek av tomhet, så det var dags att ta tag i min tvätt idag. Sen håller jag på att skriva en uppsatts också. Nästa helg ska jag upp till ett ställe som heter Silverbay, där ska jag ta mina sista credits som man måste ta för att fullborda sin tid som au pair. Så jag måste skriva 2 uppsattser med 5 sidor vardera. En om mig själv och en om valfritt ämne. Det känns som att vara tillbaka på gymnasiet igen. I eftermiddag ska jag även prata på skype med den eventuella nya au pairen min värdfamilj ska ha. Känns så konstigt och overkligt att jag bara har 3 månader kvar att passa mina värdbarn, 3 månader kvar i mitt amerikanska rum och med detta liv, sedan ska en ny tjej ta över.. Och idag ska jag även boka mitt flyg hem. Återkommer med dag så fort jag vet :)
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback