28 oktober

Nu har jag kommit tillbaka från Silver Bay där jag tog mina sista credits som Au Pair. Det var en riktigt rolig helg, med bra kurser och bra lärare. Lektionerna var riktigt roliga och jag träffade en massa nya människor från hela världen. Det var så otroligt fint där uppe, det ligger 4 timmar upp norr i New York från mig, och jag ångrar att jag inte har gjort denna kurs tidigare.. Enklaste och roligaste sättet att ta sina credits på! Så alla ni Au Pairer som har credits kvar att ta: Åk till Silver Bay, helt klart värt det!
Eftersom detta vara Halloween helgen så hade dom även ordnat ett spökhus för oss att gå in i. Super kul men självklart lyckades dom skrämma livet ur mig, även fast jag var rätt kaxig innan som jag alltid är..

Som alla säkert har hört så är det oväder påväg hit, hurricane Sandy. Jag vill bara tala om att allt är bra här, det har inte kommit något oväder än och förhoppningsvis kommer det inte slå till så hårt där jag bor. Inga kommer att behöva evakueras runt omkring mitt område, men skolorna har redan ställt in minst två dagar denna vecka och alla affärer är urplockade på mat, vatten, batterier etc. När Sandy slår till får vi väll se, än så länge är vädret rätt så stabilt. Jag håller er uppdaterade mer i veckan men just nu är allting lugnt :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback