10 oktober

Nu var det verkligen länge sedan jag skrev här, men jag har helt enkelt inte kunnat och inte heller haft någon lust.
Stormen Sandy kom för snart två veckor sedan, vi blev utan ström i över en vecka. Ingen el, värme, internet eller tv. Allt var kaos här omkring då affärer var stängda, det fanns ingen bensin på bensinstationerna och det gick knappt att vara utomhus. Jag åkte till Ulrika och barnen uppe i Boston förra fredagen och stannade tills på tisdag. På onsdag jobbade jag igen för första gången på nästan 2 veckor och allting har nu sakta men säkert börjat återgå till det normala!
Lite så har mina två veckor sett ut, nu är det lördag och jag är glad att allt detta är över :) Vi fick tillochmed snö i veckan som var, men den försvann lika fort som den kom. 
Denna helg ska jag inte göra så mycket, igår kväll jobbade jag till 21.30 och ikväll jobbar jag hela kvällen fram tills jag går och lägger mig.. Inte jätte kul att jobba både fredag och lördag kväll då jag verkligen hade sett fram emot en helg att kunna catcha up med mina vänner och komma ut ur huse lite. Menmen, suck it up. Behöver inte passa barnen fören 7 ikväll och förhoppningsvis kommer Frida och håller mig sällskap senare under kvällen :)
Imorgon ska hela söndagen spenderas inne i NYC med bland annat lucia övning! Ni som följt mig och min blogg kanske kommer ihåg att jag var med i ett stort Lucia tåg förra året inne i New York. Jag ska vara med detta året också för det var så otroligt roligt och något man bara måste göra om man bor här! :)
 
Klockan är bara 10 på morgonen, så jag ska fortsätta ligga kvar i sängen en stund till och dricka mitt kaffe och kolla på O.C medan jag väntar på att bästa Anna ska ringa :) En joggingtur ska jag även ta sen innan dagen kan börja helt. Ha en fin helg! ♥
 
Jag och Emma förra Lucia

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback