18 mars

Hej! Jag lever, har bara inte haft något speciellt att skriva här och bloggen blir lätt bortglömd då ingenting super spännande hänt.. :) Men tänkte berätta lite om min helg iallafall!
I fredags jobbade jag till efter 8 på kvällen, sedan åkte jag till Garden state mall och mötte upp 3 tjejer för att se på bio, 21 Jump Street hade äntligen premiär och den var över all förväntan! Det är absolut en av dom bästa filmer jag sett på länge, så den är ett måste att se! Jag hoppas på att gå och se den snart igen på bio haha, så bra var den.

I lördags var det St. Patrick's day som är en Irländsk högtid, och det firades självklart stort här i USA. Jag och Emma åkte in till New York City i hopp om att se lite av en stor parad som skulle vara där, men det var lättare sagt än gjort då det var miljontals människor där inne som sprang runt i gröna kläder. Vi såg lite grann och när vi kännt att vi upplevt det firandet tillräckligt tog vi tunnelbanan ner till Downtown och Soho. Det är så mysigt där nere, och det var underbart väder hela dagen så att bara vandra runt där nere var härligt. Vi tog en sväng förbi Sockerbit, den svenska godis affären som finns där och önskade att vi hade pengar till att köpa en riktigt stor godispåse! Men tyvärr är det alldeles för dyrt, men några få bitar av mina favoriter var jag värd. Så gott!
Senare mötte vi upp Frida och Tove, vi köpte burgare från den berömda Shake Shack, och det var bästa hamburgaren någonsin! Sen åkte vi hem, tittade på film och somnade gott.

Idag följde jag med min värdmamma till ett Diner som hon skulle äta frukost på tillsammans med alla Au Pairer hon är kontaktperson till. Så det blev en riktig pannkaks frukost som jag längtat efter, senare under dagen träffades Frida, Tove, Emma, Anna och jag i westwood för glass och mys i en park.
När jag kom hem fick jag äntligen prata med Moa som jag inte pratat med på 8 månader!! Det var så kul och vi hade mycket att ta igen :) Sedan kom Lisa in i samtalet också och för en stund kändes det som hemma.

Jag har haft en jätte mysig och bra helg, att det är sommarväder hjälper ju väldigt mycket till humöret och energin och som tur är tror jag att det kommer fortsätta vara bra väder i veckan! :) 
Nu ska jag se på Big Brother innan jag somnar, imorgon väntas ännu en ny jobbvecka.. Helgerna springer förbi alldeles för fort.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback