min vardag

7.15 AM ringer min väckarklocka, kliver upp, klär på mig och går ner och sätter på kaffe innan jag väcker barnen vid 7.30.
Väknings momentet är inte min favorit sysselsättning kan jag väll säga, men oftast så går det hyffsat smärtfritt. Vi äter frukost och packar ner allting för skolan. 2 dagar i veckan gör jag lunch till barnen, dom andra dagarna köper dom på skolan.

8.20: går vi till skolan, tar ca. 10 minuter att gå dit. Regniga dagar skjutsar jag dom.
Från cirkus 8.45 till 3 PM är jag ''ledig''. Då städar jag undan lite i huset om det behövs, jag tvättar barnens kläder 1-2 gånger i veckan och gör vardagliga saker som behövs ibland, som att handla mat till huset. Sedan gör jag det jag själv vill, som att åka till gymmet, skypa, äta lunch med vänner, ta promenader, åka och ta en kaffe, gå på mallet, ja vad jag känner för helt enkelt. Visst har jag 6 timmar ledigt under dagarna, men jag kallar det mer av att vara på jour. Min värdmamma kan ringa när som helst och behöva mig för något, eller dom kan ringa från skolan för att barnen är sjuk och måste gå hem. Dom där timmarna under dagarna kan låta mycket, men timmarna bara rinner iväg och helt plötsligt står jag utanför skolan och väntar på barnen.


3 PM: då slutar barnen skolan och jag hämtar upp dom. Ibland har dom playdates med kompisar vilket innebär att mina kids går hem till kompisar eller att kompisar följer med oss hem. Annars går vi hem, gör läxor, spelar spel, gör lite olika uppgifter som barnen har att göra här hemma. Min värdmamma brukar komma hem mellan 6 och 6.30 PM och efter det så slutar jag i princip. Vissa kvällar behöver jag jobba längre, då lagar jag mat till barnen och lägger dom för natten. När jag slutat äter jag middag med min värdfamilj, tittar på TV med dom ibland och bara chillar hemma, eller så åker jag till Starbucks och träffar vänner.
Min värdfamilj är skild, så jag skjutsar även barnen till deras pappa en kväll varje vecka och varannan helg, så vissa dagar går jag upp vid 6 för att hämta dom.
Varje helg är jag ledig och då gör jag vad man brukar göra på helger: njuta av ledighet! Träffar kompisar, sover halva dagarna, har sleep overs, går på bio, äter ute, åker in till New York City och sådär :) Det är helt sjukt att tänka på hur mina helger ser ut här jämfört med i Sverige..
Alltså jag vet inte riktigt vad jag mer ska skriva faktiskt. Detta är mitt liv just nu, min vardag. Jag gör allt man kan tänka sig här borta, både för familjen och utanför huset. Att komma hit är ett av dom bästa val jag gjort och kommer att göra i mitt liv och jag är så glad för att vara där jag är just nu! 6 månader har gått otroligt fort och jag har verkligen växt som person, på alla sätt och vis. Jag har lärt mig mer om mig själv och om andra, hur det är att flytta så långt hemifrån, och hur man tacklar den där fruktansvärda hemlängtan. Jag är så glad att jag har träffat och lärt känna alla otroliga människor här och att jag lärt känna mig själv bättre. Det är galet hur mycket som kan förändras på så kort tid.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback