10 april

Idag har jag jobbat hela dagen eftersom barnen har lov. Vi åkte och handla imorse och sedan gjorde vi lunch och matsäck för att ta med oss på våran picknick som vi skulle ha idag vid The Duck Pond :) Vi hade en playdate där tillsammans med barnens två kompisar så alla 4 barn sprang runt i flera timmar medan jag och Angelica (au pair från Colombia) satt och pratade massa. Det började regna senare under dagen så då packade vi oss in i bilen och åkte hem till oss och tittade på Shrek! Barnen hade en playdate exakt hela dagen idag och det underlättar för en au pair kan jag säga då det kan bli lite påfrestande att behöva underhålla dom ca. 10 timmar haha. 
Efter att jag kört barnen tills deras pappa nu ikväll så mötte jag upp Emma och Emma på Cool Beans och åt deras underbara sallad till middag.
Imorgon jobbar jag heldag igen, får se vad vi hittar på. Det ryktas om regn så om det är fallet lockar ju en Game-day/movie day :)

Haha förresten måste jag berätta om det roligaste som just hände ikväll.. Jag bor ju uppe på vinden och utanför min dörr är det några utrymmen som är som ett förråd. När jag kom upp nu ikväll så hörde jag något konstigt ljud. Jag ser att den minsta katten beter sig konstigt och det låter som att en råtta eller något skriker. Jag hatar allt som har med sånt att göra så jag skyndade mig att stänga in mig på mitt rum. När mina värdföräldrar kommer hem berättar jag att något djur är utanför mitt rum och då ser vi massa fjädrar på golvet. Då hör vi att det är en fågel som är fast bakom en bokhylla och som skriker riktigt högt, och katten är där bakom och typ jagar den liksom. Min värdpappa lyckas få ut fågeln som mot våran stora förvåning inte är skadad. Det lät verkligen som att katten dödade den eller nått haha. Så nu undrar vi bara hur fasiken en fågel har tagit sig in hit, och vi hoppas inte att det finns fler, det är säkert ett helt bo där bakom med fåglar...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback