--

Jag har inte riktigt tänkt på att jag kommer behöva säga hejdå till vänner här i USA också. Vänner som jag träffat på min väg och som betyder mycket för mig, man kommer väldigt nära varandra här speciellt med andra au pairer. Grejjen med oss au pairer är att ingen annan riktigt förstår oss, ingen kan säga att dom förstår hur det är. Ingen vet hur jobbigt det kan vara eller hur underbart det oftast är, fören man faktiskt jobbar som det själv. Att vara här, på andra sidan atlanten, man har tagit ett kliv ut i vuxenvärlden, lämnat tryggheten bakom sig för att leva på riktigt. Men jag har träffat så många nya vänner här som förstår mig och situationen jag är i, och att behöva säga hejdå till dom vännerna suger verkligen.
Idag fick jag reda på att om en vecka åker min vän Mikaela härifrån, hon åker tillbaka till Sverige. Kan inte beskriva hur tråkigt det är eller hur mycket jag kommer att sakna henne, men jag hoppas du kommer och hälsar på mig :) I helgen ska vi ses och göra något roligt hennes sista helg i staterna, åh vad jag kommer att sakna dig Mikaela! Vi var rumskompisar på au pair skolan och sen bor vi båda i NJ. Det började med att vi satt bredvid varandra på flyget från London och nu under lite mer än två månader har vi blivit väldigt nära vänner. Vi är båda väldigt lika varandra och det är så tråkigt hur vissa saker slutar, men man måste alltid göra vad som är bäst för sig själv.

Fina Mikaela, jag kommer sakna dig så sjukt mycket!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback