NYC, Broadway and a new week

Hej på er! Igår var jag som sagt inne i NYC för en Scavanger Hunt. Det var jätte roligt och jag var i samma lag som en tjej från Polen och två från Tyskland. Vi fick uppdrag på saker vi skulle fotografera och frågor att svara på. Vi sprang upp och ner för gatorna i New York, pratade med massa poliser och hittade svar på allting! Vann gjorde vi dock inte men kul var det :) Efter det var slut gick jag och min värdmamma och åt sushi, sen gick vi till Times Square för att gå på en Broadway show! Vi såg The Addams Family och det var så himla häftigt och roligt att gå på och showen var helt fantastisk! Och kändisar fick jag se också då huvudrollen spelades av Brooke Shields och Roger Rees! Googla dom så kommer ni känna igen dom, om ni som mig är dålig på namn men bra på ansikten! Sen var en kille från Gossip Girl också med och en tjej som man sett i lite olika tv program, så min kändisjakt har fått sin start nu ;)

Idag är det måndag igen och imorgon ska jag på college! Jag fick denna fråga ifrån Carro: heej (: vilka ämnen pluggar du på college? och finns det mycket att välja på? förstår ju att det säkert är olika saker på olika skolor men kan man typ gå någon fotokurs eller något sånt? skulle nämligen gärna vilja skaffa en systemkamera och då hade det ju varit kul att gå någon kurs så man kan lära sig lite mer (:

Svar: Hej! Jag pluggar Psykologi på ett college som heter Ramapo. Det är jätte intressant och roligt! Det finns huuur mycket som helst att plugga och på massa olika skolor. Jag funderade också på en fotokurs men dom är väldigt populära och platserna blir fulla snabbt, speciellt då Au Pairer inte får välja kurser fören efter alla andra gjort det(dom som endast pluggar). Men om du är sugen på en fotokurs så finns det jätte många sådana, om inte denna termin så nästa :) Lycka till!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback