hair

Samtalsämnet jag och barnen hade imorse vid frukosten var hårlöss.. (mysigt I know). Det kom på tal då pojken kliade huvudet som en galning. Flickan sa till honom att han kanske har löss. Nu till det ironiska: Fick ett sms av min värdmamma medan jag var inne i stan där det står att R måste komma hem från skolan. Jag tror att hon är sjuk eller nått och skyndar mig hem. När jag kommer innanför dörren berättar min värdmamma att flickan har löss. Så min värdmamma fick shamponera hennes hår med lusshampo och sen använda en sådan där kamm för att få ut alla löss och ägg med, medan jag tvättade allting min värddotter har kunnat haft huvudet på och sen gick jag runt hela huset och sprejade med någon slags hårlusspray. Stackarn, 9 år och har löss. Så imorgon bitti måste jag och hon gå till skolsköterskan för att se så hon inte har löss kvar, har hon det får hon inte gå i skolan.. Pojken har hittills klarat sig, pepparpeppar. Nu blir man ju som paranoid också och vi alla kliar oss i huvudet bara för att vi vet att det går löss. Men som tur är så var jag hos frisören just idag så jag har iallafall inte några äckliga kryp i håret. Men därimot har jag en ny färg! :) Jag är jätte nöjd och bilden gör inte rättvisa till mitt hår, men har gjort en maassa blonda slingor i håret så nu är jag ljushårig igen :)

  

Kommentarer
Postat av: Lisa !!

Gu vad fint de blev:) !! Ja ska oxå färga mitt hår snart ! ;)

2011-09-23 @ 17:28:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback