min vardag

Tänkte att jag skulle skriva lite hur mina dagar ser ut här. Jag tänker själv inte alls på vad jag gör eftersom detta är min vardag nu, men vet att många undrar hur det kan se ut när man jobbar som en au pair så, here we go..

  • 7.15 AM- väckarklockan ringer och jag går ner, lika trött varje morgon och sätter på kaffe. Väcker barnen och ser till att dom äter frukost och borstar tänderna. 2 ggr/veckan gör jag lunch som dom har på skolan, dom andra dagarna köper dom lunch. Minst en gång i veckan måste jag hämta barnen från deras pappa 7.15 vilket betyder att jag går upp och sätter mig i bilen 6.30.

 

  • 8.20 AM- Då går vi till skolan, tar ca. 10 minuter.

 

  • 8.45 AM-3.00 PM: Mellan dessa tider är jag ledig och då gör jag allt jag måste få gjort som: att handla mat, tvätta, åka till banken, plugga, göra lite vardagliga sysslor här hemma, träffa vänner, åka till IKEA/mallet eller bara chilla hemma. Tisdagar och Fredagar åker jag till mitt college och är där 2 timmar. Sen åker jag och tränar så ofta som jag kan och det bästa av allt: skypar :)

 

  • 3.00 PM- då slutar barnen skolan och jag hämtar upp dom, sen hjälper jag dom med läxor, vi gör lite sysslor som dom måste göra, och jag tar dom till olika aktiviteter som dom har. Vissa dagar, inte alls ofta, lagar jag middag till barnen och lägger dom för natten då min värdmamma ibland har event och middagar hon går på.

 

  • 6.30 PM, ungefär: Då brukar jag ofta bli ledig och på kvällarna brukar jag möta upp vänner på Starbucks för kaffe och bara få prata av sig, ibland tar jag promenader, pluggar eller så umgås jag med min värdfamilj. En sak som jag älskar med att vara au pair är att det är väldigt lätt att möta nya människor från olika ställen av världen och man lär sig otroligt mycket om andra människor och kulturer.


Varje helg är jag ledig och det utnyttjar jag till 100% genom att bara leva livet!

Så ser mitt schema ut i stort sett. Sen är det ju barn jag passar så i min vardag ingår det att hjälpa till med uppfostran av barnen, lära dom saker och att ta hand om olika situationer. Jag har varit här i snart 3 månader och jag har verkligen växt som person. Jag har lärt mig otroligt mycket om mig själv och om andra. Jag litar mer på vad jag är kapabel till att göra och jag är mer självständig än jag någonsin varit. Jag trivs himla bra med att vara au pair och kan inte se mig själv någon annanstans än här just nu :)


Kommentarer
Postat av: Sara Magnusson

Hej!

Blev bara tvungen att skriva till dej då jag först såg att du jobbar som au pair i New Jersey vilket jag oxå gör och sedan såg jag att du kommer från Östersund, vilket jag oxå gör!!:) Så vart bor du i NJ?:)

Hoppas allt är bra!:)

2011-10-13 @ 18:44:48
URL: http://saracsmagnusson.blogg.se/
Postat av: Malin

Hej! Kul att läsa din blogg. Var i New jersey bor du? Jag flyttar till södra New Jersey i novemer. Har du nån smarta packnings tips;)? Känns nästan omöjligt att få med mig allt jag vill haha.

2011-10-14 @ 19:05:00
Postat av: Sara

Jaa jag vet haha! Blev lite chockad att du oxå kom från lilla östersund!;) och att du oxå är i New Jersey!!:) Haha jaa den är liten ibland:P Jag bor i West Orange så det är en bit från dej.. Trivs du? hur länge har du varit här?? :)

2011-10-14 @ 23:27:33
URL: http://saracsmagnusson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback