mus i vårt hus

Emma hämtade upp mig i sin otroligt snygga sportbil (bara lite avis på henne som får köra runt i den), vi åkte till Starbucks och köpte kaffe sen satt vi i parken som ligger här i Ridgewood. Det är jätte varmt och skönt ute, kan inte fatta att det är vinter snart liksom.
När jag kom hem gick jag in i vardagsrummet, ser att våran kattunge leker med något. Jag tänder lampan och i panik springer jag ut ur huset. Han lekte med en mus. Jag trodde den var död först men värre, den levde och sprang runt medan kattungen springer efter och puttar på den. Fyfan, jag hatar möss! Dom är så äckliga och finns det en mus finns det väll alltid fler.... Fattar inte ens vart den kommer ifrån då våra katter är inne katter så det är inte så att dom släpat med sig den in liksom. Jag stod ute ett bra tag och ringde både Emma och min syster i panik haha. Nej usch, nu sitter jag på mitt rum och vågar knappt gå ner då musen kan vara vart som helst i huset. Och självklart är jag ensam hemma också. Hoppas på att min värdmammas kille kommer hem snart så han kan fånga den och mata den till sin orm eller nått haha.

Om en halvtimmer hämtar Johanna upp mig, vi ska till Moa och öva inför ett lucia tåg som vi ska ha här i Ridgewood i december :) Bara att våga sig ner snart då hehe...

Jag fick en fråga om vad klockan är här. Just nu är den 5.25 PM (alltså eftermiddagen), vi är 6 timmar efter er i Sverige :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback