jag lever

Överlevde Irene. Trodde det skulle vara värre igår kväll än vad det var men det blåste och regnade inatt som tusan. Trodde seriöst att taket skulle blåsa bort.. När jag vaknade imorse skriker mina värdbarn att källaren är översvämmad, så går ner och kollar och mycket riktigt. Ena delan av våran källare är fylld med vatten några centimeter över golvet. Så vi hade det vi gjorde idag med att få bort det. Under dagen åkte jag, min värdmamma och barnen med bilen till New York för att kolla runt lite och se vad mer skada orkanen orsakat. Det var bland det värsta jag sett på vissa ställen. Träd som rasat, vägar som är avstängda för dom är översvämmade och bilar nästan halvt begravda under vatten. Jag har aldrig heller sett så många brandbilar på en och samma gång i mitt liv, alla skulle väll försöka hjöäpa dom stackarna som hade sina bilar fast i vattenmassorna. Det blåste storm under hela dagen och det var fullständigt kaos. Är väldigt tacksam över att vi klarade oss med ''bara'' källaren översvämmad, tänker på alla människor i New York där hela staden är översvämmad..

Jag och mina underbara värdbarn! Ser ni bilen i bakgrunden? Detta var på en parkeringsplats och bilen var helt fast där


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback