tisdag

Började halv 9 imorse så jag klev upp efter 8, gick ner och började tvätta mina kläder och satt i källaren för att vänta på att barnen skulle vakna. Dom brukar alltid vara vakna långt innan 8 så när klockan blev 9 och dom fortfarande inte var uppe vart jag brydd men gissa om jag njöt! Det är så skönt att gå upp på morgonen, dricka kaffe utan en massa skrik. Fick inte igång TVn (oteknisk som jag är) så jag satt och läste rese tidningar, om Grekland såklart, och drömde mig bort om stället på Grekland jag i framtiden kommer äga.
Trots en massa tjat och bråk idag så gick dagen ganska fort faktiskt, och ungarna ÄLSKADE min köttfärssås och pasta jag gjorde till middag!
Nu sitter jag och barnen i källaren och kollar på film. Jag slutade egentligen halv 7 idag men min värdmamma kommer inte hem fören halv 10 så jag passar dom nu på kvällen också.

När jag och barnen var påväg till affären så ringer min värdmamma och frågar om vi är okej. Hon berättar att det precis varit en jordbävning i USA och hon hade känt av den jätte väl. Jag kände ingenting men träffade på folk ute som kände av den och alla var i chock såklart. Jordbävningens mittpunkt var i Virginia och mätte 5.9 på skalan. Den kändes alltså av här i New Jersey och på flera ställen på östsidan av usa. Efterskalvet som kommer komma ska tydkligen vara värre, helt sjukt. Jag hoppas verkligen inte att efterskalven blir så starka, har redan varit med om det en gång på Grekland och det räcker.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback