friday

Är helt slut efter ännu en jobbdag men nu är det äntligen helg vilket betyder att imorgon får jag soooovaa!
Ikväll åkte jag, Pernilla, Linn och Moa till Cheesecake factory och åt middag. Oh my god, hur gott som helst var det. Vi alla köpte en cheesecake med oss hem (såklart) och just nu sitter jag och äter den. Tror det är det bästa jag någonsin smakat, utan att överdriva. Det var första gången jag träffade Linn och Moa men det kändes som vi känt varandra längre! Det är så det är här, man bestämmer träff med nya människor man träffar på facebook eller via andra och man kommer genast överrens. Vi alla är ju som i samma sits. Vi märkte även att världen är bra liten under middagen. Moa frågar Linn vart hon kommer ifrån, Linn svara Östersund. Jag sätter nästan i halsen. Jag sitter och äter middag med en tjej jag aldrig sett förut och hon berättar att hon är från Östersund. Vi har gått på samma skola och allt, men det krävs att vi båda flyttar till New Jersey för att träffas haha. :)

Det som pratas om här hela tiden är såklart orkanen Irene. Folk har börjat evakueras och idag åkte min värdmamma och bunkrade upp huset med vatten, mat och andra nödvändigheter som man måste ha denna helg. Hennes kille ställde in alla utemöbler i förrådet eftersom dom kan blåsa iväg med stormen. Detta är sjukt och jag är rädd på riktigt nu. Först har vi jordbävning och sen orkan inom samma vecka, vad kommer härnäst?
Att en orkan kommer till östkusten där jag bor är inte alls vanligt så alla är ju extra nervösa inför den och man måste ju ta den på allvar liksom..
Håll tummarna för att huset står kvar efter denna helg.

Obama säger: vänta inte-evakuera!
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article13532040.ab


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback