efter regn kommer solsken

Det här med att jobba som au pair är verkligen ett jobb som går i perioder och vågor, det har jag redan märkt efter endast 2 veckor här! Idag hade jag en jätte bra dag med glada barn! Och glada barn= en glad au pair!
Gick upp kvart över 6 imorse för att halv 7 sitta i bilen och åka och hämta barnen hos deras pappa. Stannade på DD för kaffe och sen fick jag fighta trafiken som var men det gick bra. Vi åkte till en liten bike trail som finns här i Ridgewood en bit från vårt hus. Barnen tog deras scooters och vi gick och letade efter letterboxes. Letterboxing är en sak som finns över hela världen men som inte många känner till. Folk gömmer lådor med en liten bok, penna, en stämpel och stämpelpad. Sen lägger man ut ledtrådar på internet om vart dom finns så får man kolla upp det på hemsidan. Svårt att förklara men världens lättaste att utföra. Så vi skrev ut några letterboxes som fanns längts the dock pond och letade efter dom. Vi hittade bara en men lika glada var vi för det. När jag svängde in på uppfarten till vårat hus började det spöregna och åska. Så resten av dagen spenderade vi inomhus med att spela wii, kolla på film, läsa böcker, städa och laga mat. Sen på kvällen när min värdmamma kommit hem kollade vi på näst sista filmen av våran Planet of the apes-maraton och åt popcorn. Mysig dag :)


Kommentarer
Postat av: Emma

Låter som att du har det ganska bra! :}

2011-08-10 @ 15:42:58
URL: http://emmacb.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback