25 augusti

I två dagar i rad nu har jag och Pernilla försökt gå på bio, men båda dagarna har våra värdföräldrar varit sena hem från jobbet.. Så ikväll efter att vi ätit middag, tog jag bilen och plockade upp Pernilla och körde till IKEA. Vi båda kände att vi behövde få lite svenskt boost. Självklart körde vi lite galet fel påvägen hem, tänk om dom kunde sätta lite gatulysen längst vägarna..
Hela denna helg var planerad med saker men eftersom Hurricane Irene ska slå till här nu kommer man nog inte kunna gå utanför dörren. Dom tror att den kommer slå till i New York på lördag och eftersom jag bor ca. 30 minuter ifrån New York City och endast 10 minuter ifrån själva delstaten New York, är det självklart man är lite orolig. Den är just nu 3 på en 5 gradig skala men kommer förmodligen bli en 4a innan den träffar USA. Läs artikeln i förra inlägget

Det som är skönt när det regnar är att man kan ha en dag nere i källaren med filmer, tv shower och spel hela dagen! Exakt så såg min jobbdag ut idag och imorgon kommer det nog bli likadant :) Sen på kvällen ska jag och några till ut och äta.
Och just ja! Idag har jag bott i USA i exakt EN månad! Hur fort går inte tiden egentligen?

saknad


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback